Regulamin rekrutacji uczniów do udziału w wyjazdach Erasmus+

realizowanych w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konopiskach,

współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

I.   Informacje ogólne:

Rekrutacja dotyczy 2 wyjazdów:

  • Rumunia 02-08.10. 2022 - Tytuł projektu: Earth Climate Heritage Obtaining (ECHO)
  • Północna Macedonia 16-22.10.2022 - Tytuł projektu: Get ready 4 future

 

Projekty realizowane są w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w okresie:

  • 2020-12-21 - 2023-08-20 oraz 2020-10-01 - 2023-09-30.        
  1. Partnerzy projektów: Turcja, Północna Macedonia, Włochy, Rumunia, Polska, Portugalia.
  2. Cele projektów:
  • podniesienie świadomości ekologicznej uczniów, dbałość o środowisko naturalne w codziennym życiu,
  • podniesienie umiejętności posługiwania się językami obcymi (język angielski),
  • umiejętność adaptacji w nowych warunkach,
  • rozwijanie świadomości kulturowej i poszerzanie wiedzy o kulturze, dziedzictwie
    i stylu życia- podniesienie umiejętności posługiwania się nowymi technologiami,
  • wykorzystywania umiejętności cyfrowych - kodowania, robotyki,
  • rozwoju uczniów w dziedzinie programowania,
  • rozwijanie kompetencji społecznych
  • podniesienie umiejętności posługiwania się nowymi technologiami,
  • zespołowego eksperymentowania,
  • kształtowania umiejętności kierunkowego zaangażowania i konstruktywnego rozwiązywania problemów
  1. W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie wszystkim zainteresowanym uczniom podjęte zostaną następujące działania:
  • Przekazanie uczniom oraz rodzicom informacji o prowadzonej rekrutacji oraz regulaminu rekrutacji przez wychowawców klas.
  • Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna, w skład której wchodzą członkowie zespołu projektowego powołani przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Konopiskach p. Ilonę Ujmę.

 II.   Proces rekrutacji

1.  W roku szkolnym 2022/2023 w mobilnościach biorą udział tylko uczniowie z klasy 8a, 8b i 7a . Z klasy 8a 4 uczniów, 8b -3 uczniów i 7a -2 uczniów (różna liczba uczniów wynika z liczebności klas).

2.  W rekrutacji mogą brać udział uczniowie, którzy:

  • mają co najmniej  dobrą ocenę z j. angielskiego w klasyfikacji rocznej
  • mają co najmniej ocenę bardzo dobrą z zachowania w klasyfikacji rocznej
  • otrzymają zgodę rodziców (opiekunów prawnych) na przetwarzanie danych osobowych ucznia w celu realizacji projektu
  • otrzymają zgodę rodziców (opiekunów prawnych) na udział w projekcie
  • otrzymają pozytywną opinię wychowawcy o zachowaniu
  • posiadają odpowiednie cechy osobowości: sumienność, rzetelność, odpowiedzialność, kreatywność, systematyczność,
  • posiadają motywację do udziału w projekcie,
  • posiadają ważny dokument uprawniający go do wyjazdu zagranicznego,
  • zobowiązują się do przyjęcia uczniów podczas wymiany w Polsce ( luty 2023)

  Rekrutacja do udziału w projekcie trwa w okresie 01.09.2022- 09.09.2022

  1. Do Udziału w wyjeździe do Rumunii kwalifikują się uczniowie, którzy spełniają
    wymagania i przystąpią do testu, który ma na celu wyłonienie 4 osób
    z najwyższymi wynikami, a do wyjazdu do Płn. Macedonii – 5osób
  2. Warunkiem przystąpienia do testu jest podpisana deklaracja rekrutacji, dostępna na stronie szkoły.
  3. Test zostanie przeprowadzony 08.09.2022.
  4. Jeżeli wyniki testu nie pozwolą na wyłonienie uczniów z najwyższymi wynikami
    w dniu 09.2022 będzie przeprowadzona dogrywka.
  5. W przypadku, gdy dogrywka nie wyłoni uczestnika odbędzie się losowanie w obecności wszystkich rekrutowanych będących w dniu losowania w szkole.
  6. Lista uczniów zakwalifikowanych do wyjazdów do Rumunii i Płn. Macedonii zostanie podana do publicznej wiadomości.
  7. Po wyłonieniu 9 uczestników odbędzie się losowanie kraju do którego zakwalifikowany uczestnik wyjedzie.
  8. Losowanie odbędzie się w obecności wszystkich wybranych uczestników wyjazdów.
  9. W przypadku rezygnacji z udziału w trakcie trwania projektu lub możliwości zwiększenia ilości uczestników przyjmowani będą uczniowie z listy rezerwowej zgodnie z kolejnością na liście uwzględniającej liczbę punktów wszystkich rekrutowany (bez względu na przynależność do klas).

III.   Zadania uczestników projektu:

  1. Omówienie i ustalenie zasad współpracy wraz z opiekunem projektu, omówienie podziału zadań w zespole,
  2. Zgodne zespołowe podejmowanie działań objętych projektem,
  3. Rzetelne i terminowe wypełnianie obowiązków wynikających z prac przydzielonych
    w harmonogramie,
  4. Współpracowanie z opiekunem projektu i uczniami wchodzącymi w skład zespołu projektowego,
  5. Przygotowanie sprawozdania z realizacji projektu
  6. Publiczna prezentacja projektu po jego zakończeniu w terminie uzgodnionym z opiekunem projektu.

IV.   Zasady uczestnictwa w wyjazdach:

  • konieczna jest zgoda rodziców lub opiekunów prawnych wyrażona w formie pisemnej,
  • uczeń jest zobowiązany do dostarczenia kompletu dokumentów w terminie określonym przez koordynatora oraz do pisemnego potwierdzenia zapoznania się
    z regulaminem uczestnictwa w wyjeździe,
  • właściwe przygotowanie się do wyjazdu: zgromadzenie kompletu wymaganych dokumentów, odpowiedniego ubioru, obuwia, itp.,
  • uczestnicy wyjazdu są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora projektu i opiekunów w tym stałego kontaktu elektronicznego,
  • każdy uczestnik podlega bezwzględnie zakazowi samodzielnego oddalania się od grupy,
  • uczestnicy wyjazdu dostosowują się do ustalonego programu i rozkładu czasowego dnia,
  • uczestnicy wyjazdu przestrzegają przepisów BHP, przeciwpożarowych i kodeksu ruchu drogowego, itp.,
  • obowiązkiem każdego uczestnika wyjazdu jest kulturalne zachowanie, dbanie o dobre imię szkoły i kraju,
  • uczestnicy nie naruszają godności uczestników reprezentujących inną kulturę, religię czy przekonania,
  • w przypadku złamania powyższych reguł, uczeń zostanie wykluczony z dalszego udziału w projekcie, jego ocena z zachowania ulegnie obniżeniu oraz zostaną zastosowane kary przewidziane w Statucie Szkoły,
  • jeżeli uczestnik wyjazdu wyrządzi szkody, to odpowiedzialność finansową poniosą rodzice/opiekunowie prawni,
  • uczestnicy wyjazdu podlegają regulaminowi od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu
  • w przypadku, gdy uczeń zrezygnuje z wyjazdu po kupnie biletów na samolot, zostanie obciążony kosztami związanymi z rejestracją nowego uczestnika
  • w sytuacji wystąpienia stanu pandemii uczestnicy będą zobowiązani do dostosowania się do wymagań organizatora .

Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez komisję rekrutacyjną.

Attachments:
Download this file (deklaracja.pdf)deklaracja.pdf[ ]350 kB
Download this file (regulamin.pdf)regulamin.pdf[ ]363 kB