wietlica

Świetlica szkolna pełni opiekę nad uczniami

od poniedziałku do piątku

w godzinach 700 – 1630.

Wychowawcami świetlicy szkolnej są:

 mgr Katarzyna Kijas, mgr Barbara Jabłońska, mgr Małgorzata Nowak, mgr Anita Słubik, mgr Anna Sporek, mgr Edyta Walentek, mgr Tomasz Kupczyk

 

Cele główny
Celem działalności Szkolnego Kółka Krajoznawczo-Turystycznego jest rozwijanie wśród jego członków oraz innych uczniów zainteresowań krajoznawczych i turystycznych, zachęcanie do poznawania Polski, jej tradycji, kultury narodowej i przyrody, ze szczególnym uwzględnieniem najbliższej okolicy.

Marsze na orientację
W dniu 5 grudnia po raz kolejny w Zespole Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Konopiskach odbyły się Turystyczne marsze na orientację, które sądyscypliną turystyki kwalifikowanej. Jest to gra terenowa, w której zadaniem uczestni ka jest odnalezienie punktów kontrolnych na podstawie otrzymanej od organizatora mapy w określonym limicie czasu. Po znalezieniu punktu należy wpisać jego kod na karcie startowej. Dla utrudnienia organizatorzy rozmieszczają dodatkowe, fałszywe punkty. Wtedy pomocna jest mapa. Według niej, precyzyjnie trzeba określić położenie punktów i zaznaczyć tylko te właściwe.

Aby realizować nadrzędne zadania w tym roku szkolnym byliśmy na wycieczce w Złotym Potoku. Zwiedzaliśmy Zespół Pałacowo-Parkowy w Złotym Potoku, spacerowaliśmy Doliną Wiercicy, podziwialiśmy źródła Zygmunta i Elżbiety oraz źródła Zdarzeń.

W czasie ferii opiekunki Koła zorganizowały naszym uczniom wyjazd na częstochowskie lodowisko oraz kulig w miejscowości Piasek koło Złotego Potoku. Przejazd saniami ciągnionymi przez konie oraz pobyt w Zaczarowanym Lesie, rządzonym przez prawdziwą Babę Jagę, dostarczył nam wielu pozytywnych emocji i był prawdziwą atrakcją.

Anna Trzepizur

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE

- Zainteresowanie młodzieży osobistą sprawnością , kształtowanie i utrwalanie nawyków systematycznego podnoszenia i kontrolowania sprawności fizycznej oraz umiejętności sportowych.

- Zapoznanie uczniów na przykładzie realizowanego programu z dobrymi wzorami aktywnego spędzania wolnego czasu.