Pierwszaki uczestniczą w realizacji trzeciego etapu projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.
Projekt powstał w oparciu o teorię amerykańskiego psychologa i neurologa Howarda Gardnera, który twierdzi, że człowiek nie posiada jednej, ale wiele odrębnych, równie ważnych inteligencji. U dzieci wyróżnił 8 inteligencji: językową, ruchową, matematyczno-logiczną, wizualno-przestrzenną, przyrodniczą, muzyczną, interpersonalną i intrapersonalną.
Inteligencje to dzieci rozwijają na zajęciach obowiązkowych i pozalekcyjnych przy pomocy metod, które najbardziej lubią: zabawy, dramy, praktycznego działania przeżywania, wycieczek.
Pracują w wybranych przez siebie ośrodkach zainteresowania, wykorzystując specjalnie dobrane pomoce dydaktyczne.
Projekt Edukacyjny współfinansowany jest przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa.
mgr Małgorzata Nowak