Warszawa 8i6 32

Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy

Dnia pierwszego czerwca 2022r. odbyła się dwudniowa wycieczka do Warszawy. Udział w niej wzięli uczniowie klas ósmych i klasa szósta z naszej szkoły. Wyjazd był o godz. 8:00 sprzed budynku szkoły. Po dotarciu do Warszawy poszliśmy zwiedzać Krakowskie Przedmieście oraz Stare Miasto. Mieliśmy okazję pospacerować urokliwymi wąskimi uliczkami oraz zobaczyć kolorowe warszawskie kamienice.

Około godziny 14:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Spędziliśmy tam około 2,5 godziny poznając historię i  dzieje polskiej ludności żydowskiej.

Następnie dotarliśmy do hotelu „ROKO”, gdzie zjedliśmy obiadokolację. Po obiadokolacji pojechaliśmy  do Muzycznego Teatru „ROMA”, gdzie mieliśmy przyjemność obejrzeć spektakl pod tytułem „AIDA”. Fabuła tego widowiska opowiada o zakazanej miłości Aidy, nubijskiej księżniczki, wziętej do niewoli przez Egipcjan i Radamesa, kapitana egipskiej armii, zaręczonego z Amneris, córką faraona. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem gry aktorów, piosenek, muzyki i ciągle zmieniającej się scenografii. Po spektaklu wróciliśmy do hotelu, gdzie spędziliśmy noc.

W drugi dzień po śniadaniu pojechaliśmy komunikacją miejską do Łazienek Królewskich i spacerowaliśmy tam przez około 2 godziny z przewodnikiem, zwiedzając Pałac na Wodzie, piękne ogrody czy amfiteatr. Później zjedliśmy obiad na Starym Mieście. Po drodze do restauracji mieliśmy okazję zobaczyć inne ważne budynki, np. Pałac Prezydencki. Po obiedzie udaliśmy się na Cmentarz na Powązkach, gdzie mogliśmy odwiedzić groby Alka, Rudego i Zośki, bohaterów naszej szkolnej lektury „Kamienie na szaniec” Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną i w Konopiskach byliśmy około godziny 20.

Uważam, że ta wycieczka, choć trwała tylko dwa dni to była bardzo udana i chciałabym, aby takich wyjazdów było jak najwięcej.